Sommige momenten in je leven heb je het gevoel van ‘’get your lazy ass up and DO something’’. Na een wilde studententijd rolde ik zo in mijn eerste baan. Ik gaf leiding aan een team van 70 sales studenten. Dat was een periode van ongezond leven. En ruim 105 kilo. Een tijd waarin een broodje braadworst met mosterd als gezond werd bestempeld..Standaard 2 bier bij het avond eten. Slechts 2 blikjes fris per dag. Die tijd.
Zo kon het niet langer meer. De wake up call kwam toen een vriend me min of meer dwong om te gaan hardlopen. Werkelijk alles deed pijn. Het was verschrikkelijk..
Even daarna schreef diezelfde vriend me in voor een 10 kilometer wedstrijd: een estafette van 10 x 10 kilometer in Winschoten. Wat een prachtig event! Niet lang daarna werd het 15 kilometer en 10 Engelse mijl. Toen dacht ik ook wel een halve marathon te kunnen. Die liep ik keurig binnen de 2 uur.
Een poosje had ik al de droom om de magische marathon te lopen. Kan ik mezelf pushen om 42 kilometer hardlopend te volbrengen? Toen vrienden van me in Frankfurt de marathon liepen en ik toeschouwer was, besloot ik me in te schrijven voor mijn eerste marathon: marathon des alpes maritimes Nice – Cannes.
De training vond ik leuk, al waren het wel veel trage kilometers. En het was erg wennen om opeens vier keer per week te trainen. De marathon zelf was zwaar. Erg zwaar. Maar vooral ook erg mooi.
De trots bij de finish was enorm. Wat een overwinning op mezelf. En die 15 kilo was er inmiddels wel af. Ik was fitter en gelukkiger dan ooit!
Toen ik een jaar of 12 was, had je de gabbertijd. Het leek wel dat vanuit het niets
iedereen Australian en Cavello trainingspakken droeg. Die gedachte fascineerde me. Je kan dus vanuit het niets een kledingmerk lanceren dat mensen willen hebben. Dat wou ik ook!
Een kledingmerk opzetten bleef in m’n hoofd zitten. Toen ik een poos later succesvol werkzaam was voor een marketingbureau kwam de gedachte weer op.
Samen met mijn beste vriend hadden we het idee opgevat om truien te laten breien van de meest exclusieve wol ter wereld door gepassioneerde senioren. Toen de truien dan vanaf 1000 euro verkocht moesten worden leek ons op dat moment een te risico volle onderneming..
Vlak na mijn eerste marathon begon ik bij een online marketingbureau. Omdat ik precies wil begrijpen hoe dingen werken ging ik zelf een website bouwen. Omdat het moest gaan over iets wat ik leuk vond. Maakte ik de website www.trainenvoordemarathon.com. Het eerste jaar gebeurde er weinig, en opeens liep het als een trein.
Daar moet meer mee te doen zijn!
Toen heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Na 11 jaar trouwe dienst m’n baan opgezegd. En zo is Iten | marathon runner geboren.
Sportmerken zijn er genoeg. Mooie shirts ook. Net als accessoires. Maar een specifiek merk die de marathonloper volledig faciliteert in alle benodigdheden; schema, coaching, waterbelt, wedstijdbroekje en de rest, dat bestaat er nog niet.
• 's Werelds eerste merk voor marathonlopers
• Personalisatie van kleding, zoals PR, gelopen marathons, namen, aantal marathons, sponsoren, goede doelen, etc.
• Slimme functionele toepassingen, zoals het handig meenemen van sleutels, gelletjes, pinpas etc.
• Online coaching, elke week ontvang je op maat je trainingsschema met inspirerende tips en stimulerende weetjes, via Facebook organiseren we live events en kan je 24/7 met ons chatten.